سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نرم افزار Krita رقیب جدی برای Photoshop

Krita نرم افزاری کاربردی و حرفه ای با ظاهری شبیه فتوشاپ در طراحی های 2 بعدی و نقاشی دیجیتال حرفه ای با محیط پیشرفته است. از قابلیت های بسیار پرکاربرد در نرم افزار Krita کار با لایه ها مانند فتوشاپ و ایجاد افکت های طبیعی، شفافیت ، وجود انواع اسپری ، براش ، قلم مو، دارای افکت های مختلف و آماده، ابزار زوم بسیار قوی، امکان تغییر سایز و چرخش طرح ها و غیره در نرم افزار Krita اشاره کرد.

تمرکز اصلی کریتا به عنوان یک برنامه نقاشی دیجیتال است. به همین ترتیب، سعی می کند بیشتر عناصر رابط خود را پنهان کند تا یادگیری تازه ها و نقاشی برای افراد تازه کار  راحت تر شود. نقاشی دیجیتال شامل مفاهیمی مانند: هنر، کمیک ها، بافت ها و … است. همه این موارد با ابزارهای پکیج کریتا به سادگی در دسترس و قابل استفاده هستند. از جمله ابزارهای آن می توان به براش های مختلف، لایه های مختلف پیشرفته و پشتیبانی از ویرایش ساده و برداری اشاره کرد.

برای نقاش‌های حرفه‌ای که قصد انجام کارهای مهم دارند، Krita می‌تواند بهترین گزینه باشد. با این حال اصل کاری که این برنامه برایش ساخته شده، کار بر روی کمیک‌بوک‌ها و مانگا است. جدا از مجموعه ابزارهای بسیار متنوع و کاملی که در Krita وجود دارد، شما می‌توانید هر کدام از آن‌ها را شخصی‌سازه کرده و در نهایت برای استفاده‌ی دوباره ذخیره کنید. استفاده از فیلترها، تمپلیت‌های مختلف برای بازطراحی پنل کاربری، کار با لایه‌ها، ابزارهای خاص رنگ‌آمیزی و خیلی امکانات دیگر در Krita وجود دارد که باعث می‌شود بعد از شنیدن کاملا رایگان بودن این برنامه، خیلی تعجب کنید.

این ابزار یک رابط کاربری یوزر فرندلی دارد ، شما از بخش تنظیمات می توانید محیط و رنگ کاربری آن را مطابق سلیقه خودتان تغییر دهید. علاوه بر این ها ، شما حتی می توانید تولبارهای مورد نیاز و همچنین شرکت های های مربوط به کلید های کیبورد را نیز مطابق نیازتان تغییر دهید. در استودیوی طراحی Krita ، می توانید زیباترین طرح ها ، مدل ها و پترن ها را با خلاقیت خودتان به وجود آورید ؛ براش های تعریف شده در نرم افزار فوق العاده Krita ، متناسب با هریک از نیازهای شما دسته بندی شده اند و می توانید از آنان در طرح های حساس و دقیق خود بهرمند شوید.

سایر ویژگی های نرم افزار Krita Studio :

  • دارا بودن رابط کاربری یوزر فرندلی و قابل تنظیم مطابق با نیاز
  • دارا بودن ابزارهای سلکت تصویر با اشکال مختلف
  • قابلیت استفاده از براش های مختلف مطابق با نیازهای گوناگون
  • امکان استفاده از مجموعه ابزارهای حرفه ای برای ویرایش و ترسیم طرح
  • دارا بودن افکت ها و فیلترهای منحصر به فرد

نرم افزار ویرایشگر تصاویر Krita نرم افزاری برای طراحان حرفه ای می باشد که با ارائه ویژگی های لازم برای طراحی و ویرایش تصاویر می توانید جایگزین مناسبی برای فتوشاپ پر حجم باشد. این برنامه قابلیت گردش کار و همچنین دریافت ایده های بیشتر را داشته و با موتور های قدرتمندی که دارد می تواند طرح های منحصر به فردی را به کاربر ارائه دهد. Krita یک رابط کاربر پسند دارد در منوی تنظیمات، می توانید موضوع رنگ، نوار ابزار و dockers مورد نظر را انتخاب کنید و میانبرهای صفحه کلید را ویرایش کنید. بوم را می توان به راحتی چرخانده و آینه کرد. در حال حاضر بافت ها و الگوهای بدون درز بسیار آسان است. کلید “W” را در حین نقاشی برای تغییر حالت wrap-around فشار دهید. تصویر به خود در امتداد محور x و y اشاره می کند. ادامه نقاشی و بلافاصله تمام مراحل به روز رسانی را تماشا کنید. هیچ جنجالی تر از این نیست که تصویر خود را تکرار کنید.

در نرم افزار ویرایشگر تصاویر Krita موتور قلم مو بیش از یک الگوی معمول قلم مو با تنظیمات تغییر کرده است. هر موتور براش دارای منطق و رفتار خاص خود است. موتورهای موجود شامل پیکسل، پراکندگی، تکراری، فیلتر، مودار، چروک، بافت، گچ، پراکندگی رنگ، منحنی، تغییر شکل، dyna، آزمایش (کیمیاگری)، شبکه، ذره، طرح و اسپری برس است.